Marketingles van Steve Jobs: marketing is about values.

Hij richtte Apple op in 1976, vertrok met ruzie in 1985 en kwam in 1997 terug als CEO.

Apple had het toen moeilijk. Het goede imago van vroeger was er nog, maar het bedrijf had een nieuwe impuls nodig In deze video legt Steve Jobs duidelijk en helder weer waar het probleem zit. “We helpen de wereld niet als wij consumenten vertellen waarom ons beeldscherm beter is dan merk X of onze harddisk sneller is dan merk Y..”. “We zijn een sterk merk. We zouden ons niet moeten vergelijken met concurrenten!”. Al in 1997 had Jobs het over community’s in zijn vergelijking met Nike. “Nike never told me that their shoes are better than others. They talk about heroes.”
Een must-see voor elke marketeer!!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>