A little more conversation.

Een Brits koppel, elk 101 jaar oud, zijn 81 jaar getrouwd. En nog steeds houden ze van elkaar. Op de vraag naar hun ‘geheim’, luidde het antwoord even eenvoudig als krachtig: “Geven en nemen..”

Empathie! Ofwel: inlevingsvermogen. Dat is de achterliggende “techniek” om te kunnen geven en nemen. 
Geven, geven, geven en pas daarna nemen!
Geven en nemen; ook de volgorde is belangrijk!
Waarom je eerst (meerdere malen) moet geven voordat je kunt nemen…

“Leven en laten leven”. “Geven en nemen”. Twee overbekende spreuken. Maar zijn we ze niet vergeten in onze manier van zakendoen? Ik vrees van wel. Op vrijwel alle afdelingen van ieder bedrijf verloor men de laatste jaren de kracht en de dubbele bodem van deze twee magistrale spreuken uit het oog. Een kapitale fout, waarvan u en ik dagelijks de gevolgen aan den lijve voelen!

Of u nu contact heeft met iemand van ‘verkoop’ of de ‘service, het welgemeend begaan zijn met de klant ontbreekt steeds vaker. Maar ook bij menig marketeer doen beide motto’s al lang geen belletje meer rinkelen. Een bron van dagelijkse frustratie, geef toe. Of het nu gaat om de onvriendelijke callcenter medewerker bij het telecombedrijf, of een telefonisch gesprek met een automatisch pratende dame aan de andere kant van de lijn, het ergert of irriteert ons, bewust of onbewust, al was het maar heel even.

Accepteert u nog langer een gebrek aan interesse in de klant, het ontbreken van passie en empathie binnen uw bedrijf? Het kan anders, het moet anders! “A little more conversation”, alstublieft!

Een gedachte over “A little more conversation.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>