De klant in het hart raken.

De klant in het hart raken. Daar doen we het voor. Geleerd tijdens de door professoren geïnspireerde marketinglessen. Maar het blijkt toch nog verdomd moeilijk te zijn om dat voor elkaar te krijgen. Hoe vaak mondt het niet uit in een exercitie die alleen de marketeer (of het management) raakt en de klant ongemoeid laat.
Heineken heeft al meerdere keren laten zien dat het kan. Soms redelijk eenvoudig en soms vergt het veel voorbereiding. Dit filmpje laat zien hoe Italiaanse voetbalfans door Heineken geraakt zijn. Heineken heeft hét voetbal event van het jaar (in Italië) gebruikt om hun klant met de positionering “made to entertain” in het hart te raken (letterlijk).

Prachtig voorbeeld. Ook weer een goed bewijs dat je buiten de geijkte paden moet willen treden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>