De media behoeften van jongeren.

Tieners twitteren niet! Jongeren hebben bijna allemaal een Twitter-account, maar doen er na een tijdje niets meer mee. Het bijhouden van de mini-blog per telefoon kost waardevol beltegoed en dat gebruiken jongeren liever om vrienden direct een sms-je te sturen.

Traditionele media zoals TV, radio en kranten verliezen terrein. Er zijn maar weinig jongeren die de krant nog leest. Ze gaan niet al die pagina’s lezen, als ze net zo goed het nieuws samengevat op TV of internet kunnen zien. Aan opdringerige reclame op internet, zoals banners en popups ergeren jongeren zich mateloos. Jongeren luisteren ook liever naar advertentie vrije muziek op websites als Last.fm dan naar de radio. Bovendien willen jongeren niet betalen voor media. Ze geven hun geld liever uit aan de bioscoop, concerten en spelcomputers. De Wii-spelcomputer, die verbinding kan maken met internet en gratis bellen mogelijk maakt, wint aan populariteit.

En dan is dit nog slechts een conclusie uit het door een 15-jarige – in opdracht van Morgan Stanley – uitgevoerd onderzoek onder zijn leeftijdsgenoten. Het is in de Britse-media wereld ingeslagen als een bom.

Nu is het toch echt tijd voor de traditionele media om op zoek te gaan naar nieuwe business modellen….. The Next Generation haakt inmiddels massaal af en gaan steeds meer uit van anytime, anywhere (free) content.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>